All for Joomla All for Webmasters
Női divat magazin - Faye McLeod

Kukucskáljunk be a Louis Vuitton kirakataiba

Interjú Faye McLeod-dal, a Louis Vuitton üzletek, kirakatok, és bemutatók látványvilágának teremtőjével

Az ötletgazda hölgy, aki a Louis Vuitton és Dior üzletek, kirakatok és divatbemutatók designjának felelőse, a hétköznapokon egy sima, szaggatott farmert, hozzá mondjuk egy kasmír teve pulcsit hord és teát szürcsölget. Általában úgy néz ki, mintha egy wellness hétvégére indulna.

Manapság, mikor a nagy divatházak beszippantják a kreatív elméket és megrögzött üzeneteik, elképzeléseik közvetítésére, megjelenítésére használják őket, Faye kivételként erősíti a szabályt, és mer egyedit, inkonvecionálisat alkotni. Élő példája annak, hogy ha az ember motivált, jól szervezett, kitartó és van körülötte egy tehetséges csapat, akkor szinte bármit el lehet érni a munkában.

 

Faye a Vuitton látványért felelős igazgatója már 2009 óta, és bár eredetileg a kirakatok látványterveit készítette volna csak, arra buzdították, hogy a ház divatbemutatóinak jeleneteit is tervezze meg az akkori kreatív igazgatóval, Marc Jacobs-szal és Jacobs stylist asszisztensével, Katie Grand-del. Faye stúdiója jelenleg a márka New York-i, 5th Avenue-n található üzlete fölött van, de úgy tervezi, hogy hamarosan átteszi székhelyét Londonba, kihasználva a város szabad mentalitását és bevállalósságát.

noi divat magazin 453Abból az aprópóból beszélgetünk, hogy kiadtál egy könyvet a Louis Vuitton valaha volt kirakatairól...
Igen, az archívumban benne van az összes bőrönd és táska, amit készítettek. És van egy raktár, ahol ezek tényleg nagy becsben, gyűjteményként mind meg vannak. Meg vannak jelölve, fel vannak cimkézve, egy egész csapat ember csak ezzel foglalkozik. Amikor először bementem, végignéztem az összeset és lefotóztam az összes kirakatot, amit valaha is megépítettek. Nem tartották meg mindet sajnos, csak 1921-től tán 1946-ig vannak róluk fényképek, aztán megint a 80-as évektől. Tényleg lenyűgöző. Amikor a következő kirakaton dolgozom, belenézek az archívumba és tuti találok valamit, amit modernizálni lehet.

Hogyan tudtok ilyen komoly kapcsolatot fenntartani Nicolas Ghesquière-rel és Kim Jones-szal a Vuitton-nál, miközben helyileg távol vagytok egymástól?
Munkakapcsolatban talán ez a legjobb, hiszen rendben tudok így haladni. Havonta egyszer, vagy kétszer Párizsba jövök hozzájuk, egyeztetünk,
aztán ha elmegyek, csak lehajtom a fejem és dolgozom, előkészítem amit tudok, majd visszajövök és összehozzuk a csapattal, amit kell. Ha állandóan csak meetingelnénk, nem haladnánk. Számomra így a legtermékenyebb a helyzet.

Semmilyen akadályt nem jelent, hogy te New Yorkban vagy, a márka pedig francia?
Ez egy globális üzlet. Évekig éltem Franciaországban és olyan volt, mintha egyetemre járnék. Sokat tanultam a luxusról, megtapasztaltam a miliőt.
Nagyon jó alapokat szereztem ebben a cégben, nem is úgy tekintek rá, mint egy vállalatra, hanem mint egy nagy családra.

Jó ilyet hallani ezekben a kellemetlen időkben, mikor a nagy divatcégek zavaros személyi ügyei vannak porondon, lásd a Lanvin és Alber Elbaz, illetve a Dior és Raf Simons..
Hát igen, és a kreatív szellem általában csodálatos és lehengerlő. Ki képes ezt így csinálni? Ki tud hosszú távon úgy alkotni, hogy más álmát valósítsa meg, vagy találja ki, pontosan mire gondol a másik?
Éppen ezért ilyen a csapatom is. Egy gondolkodó fiatalokból álló, igazán jó team van velem, mert soha nem dolgozok más márkáktól jött emberekkel. Az összes kollégám egyenesen valamelyik művészeti iskolából jött hozzám. Nagyon jó kapcsolatom van az iskolákkal és tényleg bízom a véleményükben, ha valakit a figyelmembe ajánlanak.

És milyen szakirányokról jönnek hozzád dolgozni?
Építészet, design, de nálam nincs különösebb feltétel. "Ok, ki az aki jó és ötletei vannak?" Lehet az egy egyszerű vázlat, vagy egy komolyabb 3D, akár egy gyúrma, vagy gyufaszálakból épített valami. Teljesen mindegy, ha az ötlet jó.

Miért viszed a stúdiót Londonba?
Úgy látom, nagyon sok tehetség van Londonban és én szeretném kitárni az ajtókat előttük, mert New Yorkban azt tapasztaltam, hogy mindenki nagyon sémakövető, és csak a végeredmény számít.
Úgy érzem London sokkal kísérletezőbb a designban, és sokkal több a bevállalós egyéniség, amit nagyon szeretek. Egyáltalán nem vagyok megijedve attól, hogy mondjuk egy kreatív, bohém csapatom legyen.

Amikor elkezdtél dolgozni a Vuitton-nál, inkább csak a kirakatokat kellett csinálni és mostanra nőtte ki magát a munkád a többi feladatot illetően?
Kirakatokkal kezdődött és Párizsban tényleg az volt, hogy: "Ennyi a feladatod." Aztán Katie Grand és Marc Jacobs voltak, akik kiemeltek ebből. Megcsináltuk a New Bond Street-i kirakatokat. Az volt az első, amit a legelejétől a legvégéig én csináltam és olyan jól sikerült, hogy megnyíltak a kapuk.

noi divat magazin 454 Nicolas GhesquiereMennyit dolgozol együtt Nicolas-szal és Kim-mel?
Általában havi 3-5 tervet prezentálok és abból kb. 10 terv valósul meg évente. Általában egy évre előre dolgozom. Minden hónapban eljövök Párizsba, bemutatom az ötleteimet, leülünk és átbeszéljük az összes inspirációt. Sokat modellezünk, kipróbáljuk mi hogyan nézne ki, sok 3D nyomtatást csinálunk, és maketteket építünk. Valamiben megegyeztünk Nicolas-szal: "Nincsenek meglepetések!" De ugyanúgy Kim-mel sincsenek. Mégis egy nagyon nyílt fórum, és nyugodtan kimondhatod, ha valami "Nagyon tetszik", vagy hogy "Ez nem fog működni" és találjuk meg a legjobb megoldást.

És akkor mostmár bemutatókon is dolgozol?
Amikor elkezdtük a New Bond Street-i kirakatokat, egyszer csak Katie Grand azt mondta: "Miért nem csináltok bemutatókat is?" Így hát bekapcsolódtunk a bemutatókba is, ami teljesen új terület volt nekünk. Az első a 2011-es tavasz/nyári show volt.

noi divat magazin 456

Nagyon nyugodtnak és lazának tűnsz ahhoz képest, hogy milyen fontos munkád van..
Van egy nagyszerű csapatom, és a munka tényleg nagyon izgalmas. Már a következő éven dolgozunk és tényleg jó dolog kitalálni valami jót és újat, koncepciókat kínálni Nicolas gondolataira.

Melyik a kedvenc Louis Vuitton épületed, ahol a leginkább szeretsz dolgozni?
A Champs-Elysées. Imádom. Nekem ez a leginkább ikonikus épület, és ahogy a srácok köteleken lógva ablakról ablakra építik a kirakatot, mivel a hely kisebb, mint 1 méter mély és 7 méter magas, lenyűgöző. Az összes női kollégám a Champs-Elysées installációt akarja csinálni!

noi divat magazin 455 kim jonesSokszor jelennek meg állatok látványelemként. Ez miért van?
Nagyon sok van az archívumban is, és a marketingünk is előszeretettel használja őket. Nem én hoztam be őket, már jelen voltak, mikor én jöttem.
Kim elvitt Safarira múlt héten. Csodálatos volt, még nem voltam soha. Teljesen belebolondultam, minden nap khaki szafari szettbe öltöztem. Hajnal 5-kor keltünk és én már ott álltam szafari jelmezben haptákban. Ez volt az első alkalom, hogy elvittek inspirációs utazásra.

Miért született ez a könyv a munkádról?
Arra gondoltam, hogy jó lenne csinálni egy könyvet, mert mindig már a következő lépésen jár az agyunk. Így soha nem nézem vissza a korábbi munkáimat. Így összegyűjtve bármikor megtehetem. Dokumentálom, archiválom, de sosem rágódom a múlton. Egyszerűen csak jó ránézni. És ha kell, csak elővesszük és nekiállunk egyeztetni: "Ohh, ez jó volt, tegyük bele most is!" "Nem, nekem az annyira nem tetszett. Ne tegyük bele inkább."

Milyen tanácsot adnál a tettrekész, sikerekre vágyó fiataloknak?
A helyükben én biztos kísérletezgetnék az ötleteimmel és nyitott lennék mindenre, amit a divatszakma különféle irányai kínálnak. Soha nem gondoltam volna, hogy ekkora karrier lehet a kirakatokban, meg sem fordult a fejemben, hogy "Kirakatrendező szeretnék lenni."

 

Faye Mcleod Instagram >>>

LOUIS VUITTON WINDOWS könyv >>>

 

noi divat magazin 45 1noi divat magazin 45 2noi divat magazin 45 3noi divat magazin 45 4noi divat magazin 45 5noi divat magazin 45 6noi divat magazin 45 7noi divat magazin 45 8

 

A fotók forrásai: retaildesignblog.net, 2luxury2.com, wsj.net, twinfactory.co.uk, themakeover.com, think19.com, firstview.com

Cimkék: : női divat magazin, női divat, női divat 2015, fashion, divatmagazin, louis vuitton, Faye McLeod, kirakatrendező, kirakatrendezés, divat kirakat, butik kirakat, Nicolas Ghesquière, Kim Jones, Katie Grand, Marc Jacobs, fashion design